Vydej se s námi hledat a nacházet své jedinečné místo v životě  - své IKIGAI!

Společenství dětí a průvodců je tu právě to pro Tebe!

 

IKIGAI je naše vnitřní rovnováha vycházející ze čtyř faktorů:

 

... že v životě nalezneme to, co milujeme

... nalezneme to, co umíme vytvářet a dokážeme poskytovat světu

... uvědomíme si, co svět potřebuje

... a nalezneme to, za co nás může odměnit

Jsme komunitní škola IKIGAI pro děti ve věku 5 - 15 let (od ročníku povinné předškolní docházky po 9. třídu). Děti jsou ve věkově smíšené třídě a výuka probíhá na bázi různých pedagogických postupů: unschoolingu, projektové výuky, prvků Montessori a hlavně na společném životě v komunitě. Vycházíme ze základních principů Petera Graye a A. S. Neilla.

Vzdělání je pro nás bránou k poznání sebe a světa kolem nás.

Vzdělávání je pak cestou, jak najít své IKIGAI.

Japonci věří, že kdo jej nalezne, ten je nejen šťastným, ale také nesmrtelným...

PRŮVODCI
profil_edited_edited.jpg
KLÁRA VESELÁ

"... užívám si s nimi každou minutu! Jejich rozhořčení nad nespravedlností, jejich lhaní, když se potřebují vyhnout zodpovědnosti, jejich věčné dotazy, jejich sebestřednost, aby dosáhly svých cílů - je mi dobře v těch dětských představách, že každý sám za sebe je středobodem světa (kéž by tohle vědomí zůstalo všem, pak bychom možná neměli pocit, že je nutné být neustále na_někom závislý). Zároveň zbožňuji to společné uvědomování, že lidé kolem nás jsou stejně jedineční jako my sami. Miluji to jejich švitoření, neustálé diskuse i spory, hlasitý smích, ten překypující život... Jejich zvídavost, pohled na svět, jejich trápení - vždyť právě děti jsou inspirací pro nás dospělé, kteří máme pocit, že je musíme vychovávat. Je potřeba s nimi jen žít a být součástí jejich fantazií a_nemít pocit, že my víme, jak má ten jejich úžasný svět vypadat: patří do něj totiž spoustu věcí, kterým my už nebudeme nikdy rozumět a to je dobře. Tak to má být."

KUBA ESTERKA

Jako dítě jsem si všímal toho, kdo umí mluvit dětskou řečí. Z pohledu světa dospělých bych tuto řeč pojmenoval něco jako kombinaci respektu, smyslu pro srandu, nadšení pro hru a objevování světa kolem nás. Už nejsme děti, leč dětská řeč je stále užitečná nejen pro ně. K mým úkolům patří hledat a rozvíjet prostor pro svobodný a respektující vývoj dítě. Jedině jako respektujícím způsobem rozvinuté bytosti vracíme tento přístup svému okolí, společnosti, přírodě, planetě. To jsem samozřejmě před více jak 20 lety, kdy jsem začal s_„pedagogickou praxí“ sotva tušil. Dnes bych neměnil. Děti jsou to, co má mít, ne však nezdravou, leč tu nejvyšší prioritu. Uvidíte, že se s nimi změní celý svět!

IMG_0099_edited_edited.jpg
Kub%C3%ADk_edited.jpg
KUBÍK PODROUŽEK

V IKIGAI působím jako průvodce a nejvíce se věnuji matematice. Mám rád přírodu a jsem nadšený, když mohu vzít děti do lesa.  Chci dětem ukázat, že se dá užít spousta zábavy i bez počítače a mobilního telefonu. Mezi mé koníčky patří výlety do hor,  florbal, fotbal, Dračí doupě, práce na zahradě. Většinu volného času věnuji své přítelkyni, pejskům, kočce a rybce.

MARKO TOKAR

Marko je umělecky založený člověk, má rád kreslení a malování, hraní především na rytmické hudební nástroje, divadlo a filmy, přírodu a_tábory - a jistě spoustu dalších věcí, o kterých ještě ani nevíme a_časem nás jimi překvapí. V IKIGAI se s dětmi věnuje mimo jiné anglickému jazyku a vytváří dětem legraci tam, kde my ostatní ji už třeba nevidíme.

70887576_2601054049957042_15497468217131